המדריך השלם לבחירת מסגרת חוץ ביתית

המדריך השלם לבחירת מסגרת חוץ ביתית

ההחלטה לצאת מהבית ולבחור מסגרת חלופית היא אף פעם לא קלה. לפעמים היא מגיעה מבחירה ולפעמים אין ברירה. בין אם הבית לא מתאים יותר מבחינת נגישות, בין אם הצורך בחברה, בצוות רב מקצועי ועוד, חשוב לבחור את החלופה המתאימה ביותר.

כדי לעשות את הבחירה הנכונה, חשוב להגדיר מה הצרכים: הגדרת תיפקוד גופני- עצמאי, תשוש גוף, סיעודי, סיעודי מורכב

הגדרת התיפקוד הקונטיבי- צלול, מבולבל זמני (דליריום), לא מתמצא בזמן מקום ואנשים (לרוב על רקע דימנציה), שיפוט לקוי ועוד…

מיקום גאוגרפי- קרוב למרחב המוכר, קרוב לילדים או בני משפחה משמעותיים אחרים.

גודל המסגרת המבוקשת- מקום גדול יהיה בד"כ עם מגוון מחלקות מסוגים שונים ויוכל לספק רצף טיפולי במעבר מהגדרה להגדרה (למשל מעצמאי לסיעודי) או מקום קטן עם מס' מועט של דיירים ששוכן בד"כ בסביבה קיבוצית \ כפרית יותר.

מקורות מימון- ישנם מקומות שעובדים עם מימון רגולטורים כמו משרד הבריאות, רווחה, קופות חולים ויש כאלה שמגבילים ללקוחות פרטיים בלבד. חלק מהמקומות נותנים מחירים מופחתים לתקופה מוגבלת להסתגלות\ עד קבלת המימון מהמדינה (קוד רווחה\ משרד הבריאות).

כשנלך לבקר כדי לבחור לנו מסגרת, על מה נשים לב?

בזמן שנכנסים לבית אבות נחדד את חושינו וננסה לקלוט הכל: מה האווירה שהמקום משרה עלינו: בית מלון? בית חולים? בית? משפחתיות?

מה הריח שעולה באפינו: שתן? דחיסות? בישולים? מה הקולות שנשמעים באוזנינו: מוזיקה? צעקות? מה השפה? מה עוצמת הקול שסביבנו? האם יש אזור שיהיה נעים  לשבת בנחת עם בני משפחה? האם הסביבה של המסגרת מאפשרת יציאה וטיול נגיש באזור?

בקשו להסתובב בדיור עצמו. האם נקי? האם החדרים מרווחים? נקיים? מאווררים? מוארים? חשוב לבדוק כמה דיירים בחדר והאם המקלחת והשירותים הצמודים משרתים רק את דיירי החדר או גם את השכנים ליד

במידה ובן המשפחה צלול בקשו להבין מה הפעילויות במקום. מה סדר היום. כמה ניתן להיות גמישים בתוך הרוטינה היומית במידה ויש צרכים מיוחדים. האם שעות הביקור מוקפדות או גמישות, במידה ויש אילוצים למבקרים העיקריים או שאפשר להגיע בכל שעה?

נסו לחוש את העובדים. האם הם נראים כמו מישהו שנמצא ברצון במקום או כמו מישהו שמאולץ להגיע באין ברירה והיה מעדיף להיות בעבודה אחרת? האם פניהם מחויכות או אומללות? האם הם מסבירים פניהם כלפיכם או שאתם חשים התעלמות? כיצד הם פונים לדיירים הנמצאים במקום? מדדים אלו יכולים להצביע על הסגנון והיחס במקום.

במידה וישנן משפחות בזמן ביקוריכם, אל תתביישו לשאול אותן שאלות שמטרידות אתכם. התייחסו למידע של כמה זמן יקירם נמצא שם ובאיזו מחלקה. האם הם מרוצים וממליצים.

באם הזמן והתנאים מאפשרים זאת, נסו להגיע יותר מפעם אחת לבתי אבות נבחרים, בזמנים שונים. נסו לחוות את כל המדדים החשובים לכם ביום \ בערב, אמצע שבוע \ סוף שבוע. אל תכריזו תמיד על הגעתכם. הפתיעו. במידה ואינכם זקוקים עוד להסבר: רק שבו כמה רגעים וחדדו את החושים… האם זה המקום שבו הייתם רוצים לשהות לשארית חייכם?

כדאי שלא תלכו לבד. קחו איתכם מישהו שאתם סומכים על דעתו. אתם מאוד מעורבים רגשית ולא תמיד תוכלו לראות את כל הפרטים באופן אוביקטיבי. קחו לכם מישהו שמבין את התחום וידע גם מה לשאול ועל מה להסתכל. אח"כ תוכלו לשבת ביחד ולנתח את כל המידע שקיבלתם. יתרונות\ חסרונות ואיך להמשיך בתהליך.

אתם מוזמנים להשתמש בשירותיי. אני לילך כהן ואני עם וותק של 17 שנה בתחום הגריאטריה. מתוכם 13 שנה בניהול מסגרות מגוונות עם דיירים בתפקוד שונה. זיכרו, אין דבר כזה "מושלם" אבל זו צריכה להיות האופציה המשוקללת הכי טובה עבור יקירכם. התהליך בכל מקרה לא פשוט ונכון להעזר בידע וניסיון של המומחים.

מוזמנים להתקשר …..

השאירו פרטים

או התקשרו לתיאום פגישה

לילך כהן אחות פרטית

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם